24 juni 2018

Ogräs och Fotboll

Vi hade en rensa ogräs förmiddag här hemma igår. Vi la ju ut matjord och sådde gräs i början av maj men då värmen slog till med dunder och brak så det har inte vuxit så mycket gräs. Däremot massa ogräs. Sen kom det lite regn också och vips hade vi halvmeters högt ogräs i hela trädgården. Har sett ut som ett potatisland ungefär här hemma på tomten.


Igår hjälptes vi åt allihopa och rensade bort skiten. Det tog sin tid och det sista tog Pontus bort med trimmerns hjälp. Trädgården ser så fin ut nu! Inget ogräs utan mer jordplättar med små stackars grässtrån som kämpat sig upp. Så fint jämfört med allt ogräs som var:-)

Sen fick vi finbesök i form av Sandra med familj. De har varit här nere i trakterna och firat midsommar och kikade förbi här innan de skulle åka vidare hemåt. Vi åt lunch ihop och vi fick fira Leon som nyligen fyllt 2 år.


Därefter kom även mamma och pappa förbi en liten sväng och vi fikade ihop innan alla var tvugna att åka igen.

Jag la mig en stund på sängen och somnade till efter allt. Så skönt när man lyckas få till en power nap sådär mitt på dan:-)

Laddade för fotbollsmatchen. Hugo följde med mamma och pappa hem så jag, Leah och Pontus åkte dit och åt middag och såg på matchen.


Vi var taggade på att se Sverige spela och vilken match det blev! Så himla spännande och vad de kämpade. Himla tråkigt bara att Tyskland avgjorde i 95 minuten. Hade varit bra om vi fått med oss den poängen. Jag tycker ändå att vi gjorde bra ifrån oss mot ett sånt lag som Tyskland och vi är ju faktiskt fortfarande kvar i VM. Än är det inte över, kämpa Sverige!

//Sofie

Inga kommentarer: