20 juni 2018

Sommarpresent

Idag fick jag min allra första avslutningspresent (eller vad man nu kallar det). Jag som jobbar i en pool har ju aldrig haft någon "egen" barngrupp/klass utan jag är ju runt över allt och ingenstans och jobbar med många olika barn. Men nu sista tiden har jag varit på en och samma förskola vilket har varit väldigt kul. Trodde faktiskt att jag skulle sakna att flänga runt mer än vad jag gjort. Det har säkert och göra med att jag trivs väldigt bra med just den här förskolan som jag är på nu. Härlig personal och bra barngrupp:-)

Iallafall så var det ett barn som hade med sig sommarpresenter till alla sina fröknar idag och jag blev superförvånad och superglad när även jag fick en. Jag brukar som sagt inte tillhöra den delen av personal som får sånt så jag blev himla glad över den här fina!


Efter jag slutat jobbet idag så gjorde jag en favorit i repris för den här veckan och åkte och tränade på gymmet.


Ser typ ut som en pösmunk på en jätteboll men så är det.

Våga lägga ut bilder jag inte är helt nöjd med är lite av mitt motto just nu. Spyr nämligen lite lätt på den perfekta världen som ständigt ska visas upp i sociala medier. Jag tar faktiskt ofta bara EN snabbild i spegeln när jag är och tränar och är den bara inte suddig eller dålig kvalité så publicerar jag ofta den. Jag tycker ju att det är lite små fånigt och stå och ta bilder på offentliga platser så det blir ofta inte så många alternativ att välja bland. Och vad gör väl egentligen det? Det är ju så här jag ser ut liksom. Mer verklighet på sociala medier tycker jag!

Efter jobb, träning och när alla kommit hem så drog vi och hälsade på svärfar en sväng. Svärmor var ute på annat men vi passade ändå på att åka ut och ge en present som tack för all hjälp vi fick med möhippan i lördags. Det var värt massa!

Blev kvar där en stund innan det var dags att åka hemåt och stoppa barnen i säng. Ja, även jag behöver komma i säng. Är skittrött och frusen. För vad är det är jävla väder vi fått? 13 grader, blåst och regn? Det är nästan som jag funderar på att sätta på mig ett par långbyxor. Men bara nästan. Är det sommar så är det och då går man barbent oavsett vädertemperatur. Det och att man är barfota. Det är sen gammalt:-)

//Sofie


Inga kommentarer: