12 februari 2019

Febrig natt

Natten till idag kunde jag inte sova. Vaknade om vartannat av att jag svettades eller frös. Gick ner och la mig på soffan för att inte störa Pontus och till sist lyckades jag slumra till en stund iallafall. Lagom tills allas klockor ringde och det var dags att stiga upp.

Det blev en dag hemma för min del. Leah var sen kvällen innan hos mormor och morfar då Hugo hade innebandy (sportlovscupen) hela dagen. Jag var bara uppe och såg till så han var redo att åka iväg innan jag däckade och sov och sov och sov och sov lite till. Vaknade typ när Hugo kom hem igen på eftermiddagen. Hugo fick alltså skjuts av sin farfar till och från innebandyn. Det var planerat så sen innan vilket var rätt skönt för jag sov som sagt mest.

Men man ska inte underskatta sömn vid sjukdom! Det kan vara den bästa medicinen! Nu ikväll har jag faktiskt känt mig helt okej om än väldigt seg.

Ska ta och hoppa in i duschen och fräscha till mig en gnutta. Fy så sunkig jag både känner mig och ser ut efter en hel dag i samma pyjamas.

//Sofie 

Inga kommentarer: