02 februari 2019

Weekend!

Igår inledde vi februari precis som sig bör, med vab. Hugo hade jätteont i sin hals och såg inte så piggelin ut så vi blev hemma. Men efter att han sovit ruset av sig vår pojk så var det (skönt nog) hopp om livet igen. Idag har han färg i ansiktet med så han är på banan igen vilket är så skönt! Hoppas det stannar där.

Jag hann med att göra massa såna där måsten igår. Det blev mathandling och städning, ett träningspass och massa snöskottning då snön fullkomligt tok värkte ner hela dagen igår. Var ute tre gånger och skottade och det är helt igensnöat nu igen. Så nu är Pontus ute och röjer med traktorn. Måste lära mig köra den jag med. Tror snöskottningen skulle bli både roligare och enklare då.


Igår kväll blev det ett glas rosé, tacogratäng och till efterrätt hade Leah och jag gjort citronfromage. Barnen dissade det dock och ville hellre ha chokladpudding. Köpte även årets första bukett tulpaner! Kunde inte låta bli när jag gick förbi dem i affären. Det är så fint med tulpaner! Det tråkiga är bara att de inte brukar stå sig så länge.

Idag kör vi lördag! Planerna har ändrats flera gånger men det blir säkert en bra dag ändå:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: