26 mars 2020

En Våffel Onsdag!


Jag och barnen var själva hemma igår kväll då Pontus fick hoppa in och spela fotbollsmatch.

Lagade mat och efteråt ville barnen ha våfflor dagen till ära!


Vi äter typ bara våfflor en gång om året och det brukar bli på våffeldagen.

Igår köpte jag färska jordgubbar (de var helt ok faktiskt), hallon och blåbär att ha till. Så gott! Mycket godare än sylt om ni frågar mig.


Annat innehåll i onsdagen var träning för min del och även zonterapi var jag på. Zonterapin har gått från att vara en plåga till att vara riktigt skönt! Alltså det är någon som tar på mina fötter och jag tycker det är skönt! Snart trillar väl månen ner också å grisarna börjar flyga.

Men terapeuten går in så djup. Hon trycker, masserar på punkter så det är väldigt avslappnande och behagligt. När jag har ont någonstans (typ bihålorna) kan det göra för jäkla ont men sista tiden *peppar peppar* har jag fått väldigt bra så nu är det inte så plågsamt att gå dit🙂

Jag är sugen på att börja påskpynta hemma snart! Har tänkt på det hela veckan men tiden har liksom inte funnits. 

Lite ris, fjädrar, ägg å hönor piggar upp i dessa tider!  Så då är det ju roligare att ta fram det i tid så det får stå framme ett tag. Tycker jag iallafall🙂

//Sofie 

Inga kommentarer: