29 mars 2021

Hej på dig måndag!

 

Kickade igång den med att gå upp alldeles för tidigt för att åka och köra ett pass på det här stället. 


Sen blev det jobb för hela slanten! Kände mig seg i huvudet mest hela dagen. Så det var väldigt skönt när klockan blev 15 och jag fick gå hem. 


Tog mig ut på en tur med min hund i naturen. I bäcken forsade vattnet på för fullt! 



Ebbe kunde såklart inte motstå att ta sig ett litet bad. 


Jag kunde såklart inte motstå att ta mig en liten selfie där på spången. 


Vilket inte var helt riskfritt då jag höll på att trilla i plurret när Ebbe kom springande på den smala spången där jag stod. Som tur var så trillade han i vattnet och inte jag. 

Låter elak men Ebbe hade inget emot det. Han dras till vatten och badar gärna i allt. Från liten pöl till stort hav. 


Det var en mysig promenad runda. Kändes välbehövligt att få komma ut och rensa skallen lite. Laddade även upp inför att ta tag i berget av tvätt. 


Har nedräkning till påsklovet nu! Vill ha sovmorgon och lediga dagar. Håller alla tummarna att vi får vara friska med. Känns verkligen inte som en självklarhet i dessa dagar. Friska och lediga det längtar jag till. 


//Sofie 

Inga kommentarer: