29 mars 2021

Matshopping och skogspromenad

Jag och Pontus tänkte att en söndagmorgon/förmiddag borde det ju vara lugnt med folk i mataffären. Så vi drog till City Gross igår morse för att bunkra upp frysen.


Nej vi var inte ensamma där direkt. Vi lyckades få med oss det vi skulle iallafall. Så nu har vi mat så vi klarar oss ett tag framöver. 


Hugo var och hängde med småkusinerna hos Erik och Frida och vi fick med oss Minna hem som var leksugen med Leah. 


Var så himla trött när vi kom hem sen och hade packat upp alla varorna. Jag la mig på soffan och somnade så himla  skönt! 


Kände mig dock lite halvseg när jag vaknat till med lyckades få med mig både Pontus och Ebbe på en promenad. 


Det piggar ju alltid upp! Även att vädret var sisådär.


Undra när man ska få hänga undan de lite tjockare jackorna en gång för alla? Det är väldigt mycket fram och tillbaka just nu. 


Pontus har fortsatt med vår renovering av lilla toan. Det tar sin lilla tid men någon gång ska den väl bli klar får vi tro. Golvet och golvvärmen är på plats och väggarna med så nu är även tapern uppe! Kommer bli jättefint när allt är klart. 


Till middag blev det hämtmat. Smidigt värre en söndagkväll. Såg även ett par avsnitt av senaste säsongen av Taskmaster. En rätt bra avrundning på helgen som varit. 


//Sofie 

Inga kommentarer: