22 mars 2021

Påskpynt och kusinmys

Lördagen började med att jag åkte till gymmet och tränade. Köpte sen med frallor hem till frukost men då hade visst resten av familjen redan vaknat och ätit frukost. Så jag fick mumsa i mig frallor själv. 


Sen kunde inte jag hålla mig utan började med att göra påskfint här hemma. Gick ut och plockade in lite ris som jag kunde sätts lite fjädrar i. Men så kallt det var ute! Man lurar sig lätt och tror att det är vårvärme ute men icke sa nicke. Isande kalla vindar. Riktigt marsväder med andra ord.


Pontus mormors små påskkärringar fick såklart också komma fram från kartongerna i källaren. Finaste påskpyntet! 


Även buskarna och träden fick sig lite påskpiff. Eller en buske och ett träd rättare sagt. 


Vi har inte så mycket sånt på vår tomt. Jag skulle gärna ha några fler fruktträd och buskar men ja, det tar ju ett tag innan sånt växer upp. Ännu längre tid om man dessutom aldrig tar tag i att plantera något nytt. 


Det blev även en hundpromenad i skogen med favorit sällskapet och hans trogna pinne i munnen. 

När jag kom tillbaka från promenaden hade Erik kommit för att lämna Majken hos oss. Kusinerna var taggade på sleppover och lördagsmys tillsammans. 


Första vi gjorde var ju självklart att åka för att inhandla det obligatoriska lördags godiset. 


Till middag blev det hemmagjorda hamburgare med pommes. Majken fick minihamburgare som blev godkända🙂


Sunes sommar är ju en självklart favorit så det fick avsluta kvällen innan det var dags för läggdags för den mindre fröken.



//Sofie 


Inga kommentarer: