21 april 2021

En orm i vårt hus

Hugo och Leah hade studiedag igår så på morgonen åkte de med mig in till Boxholm och blev avlämnade hos mormor och morfar där de skulle spendera sin lediga dag  


Jag däremot fick åka till jobbet som vanligt. 


Efter jobbet åkte jag till Erik och Frida där barnen hamnat. Blev en fika på deras altan i det fina vädret. Inte dumt alls faktiskt🙂



Lykke och Tilde tog med storkusinerna på lite vagnåkning i trädgården. 


Majken ville också köra vagnen och hjälpa till med småsyrrorna. Em bestämd storasyster de har twinsen. 


Ja det var sånt himla fint väder! Njuter verkligen varje dag det får vara så fint. 


Leah hade friidrottsträning sen så medan hon tränade handlade jag mat och gick hundpromenad. Man hinner med en del när de har extra lång träning. Skönt att både hinna med mathandling och promenad utan stress. 


Vad hände väl hemma sen? Vår kära katt har ju en förkärlek till att ta in olika djur som han fångat. Det har varit lugnt med det ett tag men så igår helt plötsligt ligger det en levande huggorm på köksgolvet! 


Har aldrig varit så glad över att Pontus varit hemma. 


Jag är inte ormrädd annars men när det ligger en huggorm mitt på köksgolvet...



...då hamnar jag uppe på köksbordet. En helt normal reflex. 


Pontus fick äran att bära ut fanskapet. Katten? Han låg bredvid och kollade på bara. Så där drygt som bara katter kan.


//Sofie 

 


Inga kommentarer: