23 april 2021

Lite vinter igen då

 

Från strålande sol, bara ärmar och fågelkvitter till det här. Vaknade upp till snö och minusgrader igår. Fy fan vad deprimerande. Det snöade i stort sätt hela dagen sen. Och blåste halv storm. Kan vara världens mest ocharmiga väder. Särskilt när det kommer i april. Om jag klädde mig efter vädret? Sällan. Har jag tagit fram vårjackan så har jag. Inga vinterskor eller tjockstrumpbyxor fick komma fram heller. Blir det bakslag på våren då får man plåga sig igenom det. 


Lyckades ändå ta mig iväg till gymmet på morgonen och sen vidare mot jobbet. Tur vi varit sega med att byta till sommardäck på iallafall en av bilarna. 


Torsdag eftermiddag/kväll och inga aktiviteter! Då fick det bli tvätt och städ istället. Sånt måste ju också göras tyvärr. 


//Sofie 

Inga kommentarer: