21 november 2021

Fram och tillbaka hit och dit

Fredagar är nog den dagen på veckan som är körigast för oss. 


När jag slutat jobbet åkte jag iväg in till stan för att shoppa mat. Skulle hämtat Leah med kompis i skolan men jag hann inte så Pontus fick äran att åka och hämta dem istället. 


Hem med alla kassarna och in med dem. Pontus var ute på Ebbe så jag fick bara vända i dörren för att sen köra in Leah med kompis till deras innebandy träning. Hem och packa upp maten, laga mat och sen in för att hämta Leah igen. 


Pyjamas och pisstofflor åkte jag iväg i. Tyckte Leah var helt okej tills dess att jag kliv ur bilen för att gå in i mataffären för att handla godiset jag glömde vid det tidigare besöket i mataffären. Jag fick inte gå in så. Så Leah gick in själv och handlade fredagsgodiset till sin mor. 


Hugos träning var inställd så han var iväg och hängde med kompisar på kvällen. Men honom fick Pontus åka och hämta för när jag väl kom hem igen så blev det ett glas vin för den här mamman. Och även marabou hallon/lakrits choklad som Leah var så snäll och köpte till mig.  Japp det var min fredag det. 


//Sofie 

 

Inga kommentarer: