21 november 2021

Julmarknad

Jag, mamma och Leah åkte iväg på julmarknad igår förmiddag. Jag brukar typ aldrig åka på julmarknader. Det var med andra ord längesen jag var på en sist så det var kul att komma iväg på en!  


Vi åkt till julmarknaden på Nääs som ligger utanför Hestra. Pontus ville också följt med men han hade uppskrivning för sitt förarbevis så han fick hoppa julmarknaden. Hugo hängde med Erik istället så det blev jag och Leah som följde med. 


En jättemysig liten marknad med mycket fint som såldes. Vi träffade på Sarah, Emma och svärmor som också var där. 


Emma och Leah försvann rätt snart från oss andra och gick för sig själva. 


Några små saker fick allt följa med hem. 


Efter julmarknaden så åkte vi till loppisen som ligger precis i närheten. Hittade två par blomkrukor där som jag köpte och även en större variant som står på golvet. Leah och Emma tyckte den var sååå ful så självklart blev det ett köp! 


Det blev sen en mysfika hemma hos svärföräldrarna med jättegoda saffransbullar. Årets första saffransbulle! Smakade riktigt bra. 


Leah blev sen kvar där för att sova över. Jag och mamma hann med en snabbsväng på stan också innan butikerna stängde. Jag hann slinka in på Lindex för att bunkra upp lagret med strumpbyxor. 


Det går åt några såna för min del och såna tunna håller ju inte så värst många gånger tyvärr. 

Ett av köpen från julmarknaden var denna fin fina krans som får pryda dörren. 


Passar fint då Pontus var redig och satte upp alla ljusslingor i trädgården igår med. Mysigt värre! 


Hugo han var återigen iväg och hängde med kompisar så Pontus och jag åkte in till stan och gick kvällspromenaden med Ebbe där innan Hugo skulle hämtas. 


Ja det blev en rätt lugn och skön lördag. Så mysigt att så smått börja med adventsförberedelserna. Älskar när ljusslingorna kommer upp ute. Det blir sån stor skillnad. Särskilt här ute på landet där det inte finns någon annan belysning. 


//Sofie 

Inga kommentarer: