17 november 2021

Stövlar på!

 


Stövelpremiär blev det igår! Inte för att det var så speciellt kallt utan mer för att jag var sugen på att ha stövlar. Det är inte så ofta jag har stövlar. Äger typ bara dessa. Eller nej jag har nog två par i min skogarderob. Tror jag. 


Ja förutom träning och jobb blev det en långpromenad med Ebbe medan barnen tränade på kvällen. Gick bland annat i ett villaområde jag inte gått på länge. Så mysigt att se alla hus som börjat få upp ljusslingor i trädgårdarna. Fint med vinterbelysning som lyser upp i mörkret. Sen såg jag något mer unikt. Ett gäng barn som spelade bandy ute på gatan! Sånt gjorde vi jämnt när jag var liten. Vi spelade bandy, basket och andra typer av lekar ute på gatan. Suckade när det kom bilar som skulle åka förbi och man var tvungen att flytta målen innan man kunde fortsätta matchen/leken. 


Sånt kan jag tycka är så sorgligt att man inte ser längre. Barn är verkligen inte ute och leker längre. 


//Sofie 

Inga kommentarer: