22 november 2021

Spännande innebandymatch

 

Ett flåspass startade gårdagens söndag. Jag vaknade före övriga familjen så smet iväg till gymmet innan frukosten. 


Hann faktiskt bara hem och slänga i mig den innan vi skulle åka iväg igen. Hugo hade hemmamatch i innebandyn så det var samling vid niotiden. 


I väntan på matchstart så tog vid med Ebbe på promenad. Det var soligt och fint ute men kallt! Jag hade alldeles för dåligt med kläder så det fick bli en promenad med högt tempo för att inte frysa. 


Det var en sån bra och spännande match! De spelade riktigt bra hela laget. Så kul att se. Extra kul att de fick vinna också. 


När vi kom hem lagade Hugo lunch till oss då han hade det i hemkunskapsläxa. Pontus han grävde i vår gräsmatt igen. För snart, snart, snart har vi fiber i vårt hus! Det ni, det kommer bli lyxigt värre. Rökande ut att det är sjätte eller sjunde gången som vi gräver upp vår gräsmatta. Tur att vi aldrig riktigt hunnit göra i ordningen den ordentligt. 


Jag ägnade mig åt att städa och tvätta. Avslutade med att duscha och lägga i ansiktsmask i fejjan.

Om jag gick utanför Hugos fönster och skrämde honom? Att jag gjorde.


//Sofie 

Inga kommentarer: