20 februari 2022

Hopp och skutt

I fredags tog jag en ledig sportlovsdag tillsammans med kidsen. Men sovmorgon vad är det? Blir irriterad på mig själv att jag inte kan sova fast jag får. 


Jag hann åka hit och träna, tanka bilen och handla frukostfrallor för att lagom komma hem till att skidskyttet började vid 8. 


Köpte även en stor bukett tulpaner som nu pryder köksbordet så fint. Tulpaner är så fina! En favorit blomma helt klart. 

Jag hade sen ångan uppe och fick massa gjort. Tvättade, bäddade rent, vattnade blommor, dammsög, städade skogarderoben med OS i bakgrunden. 


Vid lunchtid for vi till mamma och pappa där vi fick mat. Lånade även mammas bil (hon har bilbarnstolar som är fastmonterade och klara) för att åka och hämta Majken och Minna. 


Först hämtade vi Majken på förskolan och sen for vi till Minnas skola där vi hämtade henne. 


Majken passade även på att hälsa på mamma på jobbet. Frida jobbar ju på samma skola som Minna går så vi tog en sväng förbi hennes klassrum och sa hej. 


Sen packade vi in oss i bilen och åkte hit! Hugo och Leah avslutar ju sitt sportlov medan Majken och Minna påbörjade sitt. Så tänkte det kunde vara roligt att hitta på något skoj så vi gjorde en favorit i repris.


Majken var supertaggad och bara kastade sig ut. 


Leah tränade balansen med att få på lina. 


Syskonen Gustavsson körde sen lite gladiatorerna. Slutade faktiskt utan bråk tro det eller ej. 


Och såklart hoppades det en massa! 


Det är så roligt på Yoump. Det passar verkligen många olika åldrar. 


Bästa gänget❤


Det kördes även spökboll och basket. Man hinner mycket olika saker på en timme. Och trött blir man med. 


Även jag tränade på balansgång med jag höll med till den bredare bommen. 


Om jag trillade precis här efter? Japp. Om jag hade svårt att ta mig upp ur det där havet med skumsaker? Japp. 


Majken blev väldigt trött efter hoppandet så hon fyllde på energin med chokladboll och festis. 


Storkusinerna valde glass och när Majken ätit upp sitt fika gick hon runt och tiggde av dem då hon också var glassugen (och aningens irriterad på sin faster som inte ville köpa även en glass till henne). 


På hem vägen var det ett trött gäng i bilen. Majken åkte vi och lämnade av hos hennes mormor och morfar i Mantorp. Så jag tog vägen över Sya hem och passade på att stanna till vid ett ställe jag velat besöka länge. 


Open new doors är ett vegansk kafé som höll på att vinna Arlas tävling om Sveriges bästa semla. Tills Arla kom på att deras semlor ju var veganska och ställde då in tävlingen. Ännu en anledning att inte tycka om Arla. 


Jättemysigt ställe som ligger i gamla stationshuset i Sya. Tyvärr fanns det inga semlor kvar så jag köpte två semelkakor istället. Dyra som fan var det så förväntningarna var höga. 


Vi stressade sen iväg för att lämna av Minna hemma hos sig och hinna förbi mamma och pappa för att byta bil och hämta Ebbe. Fort hem och sen iväg då Hugo hade innebandyträning. 


Jag tog med Ebbe ut på promenad under tiden. Valde att gå på en gångväg som inte var upplyst. Varför? Jag hade helt missat att ta med bajspåsar! Jag har alltid det med mig nör jag går i stan. Avskyr folk som inte tar upp efter sina hundar när de bajsar på olämpliga ställen. Men i fredags hade jag ingen påse med mig så jag ville gå i skymundan för att slippa känna skam när min hund bajsade och jag inte kunde ta upp det. Men Ebbe kan man lite på! Han tryckte röven långt ner i ett dike bland massa buskar och uträttade sitt behov där så det löste sig ändå! 

När vi kom hem stod maten framdukad på bordet så det var bara att hugga in. Till efterrätt blev det den dyra kakan jag köpte. Den var god men nja den var inte värd 70 kr. Är fortfarande spänd på att få testa deras omtalade semlor så det blir ändå en sväng tillbaka dit snart. 


//Sofie 

Inga kommentarer: