24 februari 2022

Tildebus❤

 Onsdag igår! Lilllördag, tjoho! Eller nåt sånt. 


Jag tog mig iväg och tränade för att sen åka vidare till jobbet. Som vanligt. 


Efter jobbet svängde jag förbi Erik en sväng. Han och Tilde var själva hemma då Frida var iväg med de andra två. Så mysigt att få hänga en liten stund med bara Tilde. Det händer ju typ aldrig annars. 


Världens finaste unge med bus i blick. 


Som när hon slänger sig ner i snön... 

...för att äta av den. Tur det var vit snö. Att snö kan vara så gott att stoppa i munnen. Alla småbarn tycker det är så kul. Borde ju isa i deras små tänder.


Väl hemma igen lekte jag taxiverksamhet. Först körde jag Leah för att sen skjutsa Hugo. Däremellan blev det en hundpromenad. Det är ju så ljust ute nu så jag kan gå hemmavid. Tänkte att en sväng i skogen vore en bra runda. Glömde bort att det var fullt med snö där. På sina ställen hade jag snö upp till knäna där jag gick. Svetten bara rann på ryggen. Det är skitjobbigt att pulsa i massa snö!


Det blev en riktigt power walk. 


Skönt att få sätta sig nyduschad och äta middag sen. 


Pontus kämpade på med Hugos garderober som blev helt klara igår! Det blev så himla bra. Nu är det bara sängen som ska monteras dit också. Det kommer bli toppen när allt är på plats sen.


//Sofie 





Inga kommentarer: