25 februari 2022

Vilken jävla torsdag

Torsdagen den 24 februari 2022 vaknade hela världen upp till hemska nyheter. Vad är det som händer? Tankarna går till alla människor borta i Ukraina❤


Jag lyssnade på radion på väg till gymmet och tränade sen i ren ilska. Fy fan alltså. 


När jag kom hem från jobbet mötes jag av en skridskobana i trädgården. 


Det här vädret suger det med. På nätterna är det kallt och snöar och på dagarna blir det plusgrader och blask. 

Fast här hemma hinner inget tina upp utan det blir bara is och snö, snö och is. Helt värdelöst. Men känns rätt hemskt att gnälla på vädret när det pågår så mycket värre saker inte alls långt härifrån. 


Jag kände mig inte alls i form sen. Trött som tusan. Låg bara och kollade på nyhetsrapporteringarna och gjorde ingenting mer denna torsdag. Det var verkligen en sån dag.


//Sofie 

Inga kommentarer: