29 mars 2022

Våffelsöndag

Skönt att vakna upp en dag utan väckarklocka. Kände mig lite halvhängig efter gårdagen. Alla promenader ute i blåsten vid Vättern hade satt sina spår i mina bihålor. Började känna mig förkyld och lite halvseg. 


Underbart att vakna upp med en bakiskänsla även att man inte druckit en droppe alkohol. 


Hugo var fortfarande iväg på innebandycupen och Leah skjutsade Pontus till friidrottstävlingen. 


Efter en väldigt seg förmiddag tog jag tag i livet en smula och åkte in till stan till källsorteringen. Fy fan vad sopor man samlar på sig fort. Skönt att bli av med det. 


Passade även på att njuta lite av det fina vädret. Tog med Ebbe på en promenad. Bland längst med vattnet. Riktigt vårigt och fint! 


Men det tog på mina krafter märkte jag efteråt. 

På kvällen när alla kommit hem gräddade Pontus våfflor till oss. Vi missade (hann inte med) att fira våffeldagen i fredags så tog det nu istället. Älskar att ha färska bär till våfflor, pannkakor och sånt! Det blir spännande mycket godare. 


Ja sen gick jag och la mig skapligt. Kände mig inte alls pigg. Hoppades på att kunna sova bort skiten.



//Sofie 

Inga kommentarer: