30 mars 2022

Vinterkylan är tillbaka

Vi har ju haft det väldigt solig och fint i mars månad. Undantaget är väl att det varit i kallt på nätterna. Har fått ha i värmaren i bilen varje natt. Har jag råkat glömma har jag istället fått stå och skrapa bilfan i en mindre evighet... Men det har ju ändå varit fint på dagarna! 


Så här såg det ut på termometern igår på förmiddagen. 10 minus grader! Fram med vinterkläderna igen. Men ingen snö ändå. Tack gode gud. 


Jag låg mest inne och gjorde ingenting. Kollade på Macahan och försökt bli pigg igen. 


På eftermiddagen kände jag mig mycket piggare. Så på kvällen skjutsade jag in till träningarna och gick promenad under tiden med Ebbot. 

Det här med att ta på sig tjockjacka och mössa igen alltså. Det är ingen hit. Dessutom rann näsan som en öppen kran och när jag kom in i värmen igen så fick jag sådär superduper ont i mina bihålor. Sådär ont så jag fick lägga mig ner med värktabletter i kroppen. Jag hade hoppats på jobb på onsdagen men jag fick ställa om den tanken på kvällen. 



//Sofie 

Inga kommentarer: