21 april 2022

Dagen mitt i veckan

 

Natten till onsdagen fick jag sova riktigt bra så då orkade jag minsann upp och träna som vanligt. Hej och hå! Så skönt efteråt. Det är verkligen sån skön start på dagen. Bästa sättet att komma igång och väcka både kropp och knopp. 


Sen invigde jag jeansjackan för säsongen. Ja även de gula conversen och den prickiga klänningen åkte på. Nu fasen är det vår! 


Efter jobbet hämtade jag Ebbe som var med mamma och pappa hos Erik och Frida. Eller hos Majken, Lykke, Tilde och Minna rättare sagt då Erik och Frida var iväg och gjorde ärenden utan barn. 

Vad jag sa för att båda två skulle sitta still så jag kunde få ta en bild på dem? De magiska orden: "Vill ni ha godis?". 


"Jag vill också ha godis!" skrek Majken och klämde sig ner mellan syrrorna. Fick de godis? Nej. De glömde faktiskt bort det där med godiset sen, puh! 


Så härligt väder att vara ute i. Det gungades, sparkades boll till Ebbe, gick promenad med Ebbe och så fick Ebbe en väldigt massa godis av Majken. 

Sen var jag tvungen att åka hemåt. Hugo hade träning som jag skjutsade honom till. Pontus tajmade in med sin träning så han kunde hämta Hugo sen. Rätt skönt faktiskt. 


Jag passade på att åka en sväng till en favorit loppis som var längesen sist jag besökte. 


Hittade denna fina soppterrin som jag ska plantera något fint i. 


Även denna läckra glaskupa. Tror jag ska lägga i en ljusslinga så det blir som en liten lampa. Älskar såna här glaskupor! 


Kan man ha för många prickiga klänningar? Nej jag tror inte det. 40 kr gav jag för denna. 


Även denna gav jag bara några tior för. Bra fynd må jag säga! Särskilt nöjd när jag kom hem och de passade. Orkade inte prova i butiken. Tänkte att antingen passar de eller så har jag iallafall skänkt några kronor till välgörenhet. Nu både passade klänningarna så jag blev två klänningar rikare och jag skänkte pengar till välgörenhet. Win-win så att säga. 


Efter mitt loppisbesök gick jag promenad med Ebbe också. Såklart! Han måste ju få sitt med. 

Sen for jag hem och åt middag med resten av familjen som då också kommit hem. En rätt bra onsdag ändå. Väldigt nöjd över loppisbesöket och mina små fynd. 


//Sofie 

Inga kommentarer: