20 april 2022

Leah 12 år

Hipp hurra! I måndags fyllde Leah 12 år! Alltså hur galet är inte det? Det var för bara ett par år sen det slog mig att jag inte längre är småbarnsförälder. Att jag ju inte varit det på flera år. Nu är jag snart bara en tonårsförälder. Vart tog mina små barn vägen? 


Såklart blev det skönsång och födelsedagsfrulle på sängen. Är vi lediga brukar födelsedagsbarnet få frukost ihop med skönsången. Hugo får med andra ord alltid frukost på sängen då han fyller år när alla typ är lediga.


Leah har önskat sig en ny telefon då hennes är både gammal och rätt sliten. Hon blev så glad och nöjd över att ha få en helt ny mobil som dessutom är av senare modell än hennes gamla. Våra barn bryr sig inte så mycket om att det ska vara det senaste. De är glada över att få en mobil de slipper ladda var och varannan timme. För det är ju oftast batteriet i telefonerna som börjar balla ur först. Rätt tragiskt ändå att vi inte använder våra mobiler längre än ett par-tre år. Jag har aldrig tyckt om att byta telefon. Tycker bara det medför massa krångel. 

Men Leah blev väldigt glad och nöjd över sin födelsedagspresent! (Tur för henne annars hade jag lämnat tillbaka den) 


På förmiddagen sen drog jag och tränade en sväng. 


Sen kom Krille och Sarah med barn över och käkade lunch med oss. Rester från vår stora smörgåstårta som vi behövde hjälp med att äta upp. 


Eftermiddagen blev sen lugn. Barnen hängde med kompisar, Pontus grejade med bilarna och jag vek tvätt och lyssnade på poddar.  


Hugo hade sen fotbollsträning så jag tog som vanligt med mig Bubben och gick promenad i det sköna vädret under tiden. Så varmt! Jag hade lätt kunnat gått bara i kortärmat. 


En tur i elljusspåret blev det. Det var längesen sist! Höll jag på att gå fel? Såklart. Tänkte jag skulle gena över ett ställe då klockan drog iväg och Hugos träning snart skulle sluta. Det blev ingen genväg. Det tog snarare längre tid. Slutade Hugo sin träning när han skulle? Nej de körde över med 20 minuter. Så irriterande när jag stressar halvt ihjäl mig för att hinna så får jag ändå sitta och vänta. Suck... 


Fint iallafall med alla blommor som nu börjar titta fram ordentligt överallt! Innan har det varit lite dåligt med blomster i skogen med nu så börjar de ordna till sig. 


När vi kom hem sen åt vi currygryta till middag som Leah valt. Till efterrätt blev det kladdkaka med jordgubbar till. Även det efter födelsedagsbarnets önskemål. 


Nu är vi laddade för att dra igång vardagen igen! Typ.



//Sofie 


Inga kommentarer: