25 april 2022

Tjejkväll och nyöppning

Leah hade ju massa tjejkompisar över och de höll igång bra. Förstår Hugo som flydde till farmor och farfar istället för att vara hemma. Klockan var närmare 02 innan de somnade. 

Pontus drog iväg eftwr frukosten på lördags morgonen då det vankades träningsmatch med fotbollen. Jag ställde mig och gräddade massa pannkakor åt tjejerna. Trodde de skulle sova länge men de kom ner vid nio tiden och åt frukost. 

Några tjejer åkte hem rätt tidigt medan ett par var kvar. 

Jag flydde fältet för en stund för att åka in till stan. Hade ett paket som skulle skickas iväg, ett par byxor som skulle bytas och så blev det lite loppisbesök med. 


Gick först en runda och besökte de gamla vanliga pch avslutade med att kika in på Eriks Hjälpen som flyttat till nya lokaler. Så himla fint! Verkligen ett stort lyft för butiken. 


Prickigt är fint! Såklart den fick hänga med hem. På stolen bredvid ser ni en glimt av de andra fynden. 


Den här vackra vasen kunde jag inte motstå! Tillberkad av en glasblåsare från Mantorp så lite lokalt. Sånt är kul! 


En stor rejäl bricka i guld kan man ju inte bara gå förbi. Jag fick en annan stor bra bricka av mamma i present så nu har jag två rejäla brickor. Från noll till två, så bra! 


För ett par tior fick jag det här fina halsbandet. Halsband går verkligen att fynda på loppisar om man har lite tålamod att leta. Men det gäller väl i och för sig allt. Allt går att passa second hand bara man är lite envis och letar på. 


Eftermiddagen ägnades sen åt att städa bort påsken. Tråkigt att den är över så fort men rätt skönt att få det städat här hemma. Bäddade även rent, dammsög, plockade i ordning bland allt etc. Jag kan tycka det är så tråkigt att lägga en helgdag åt att städa, tvätta och sånt men på vardagarna hinns det inte med. Så det är bara att bita i det sura äpplet och göra det oavsett veckodag. 


//Sofie 

Inga kommentarer: