29 januari 2023

Fredagens semla

I fredags morse ställde jag klockan lite senare för att få sova längre. Gick sisådär som vanligt men jag skyller helt på våra djur. Katt och hund lika skyldiga. Ebbe vet när min väckarklocka brukar ringa så han börjar alltid stima runt vid den tid. Blir typ orolig för att jag inte går upp. Lägg där till en katt som triggar igång hunden så han börjar jaga katten...suck! Pontus sover dock som en gris. 


En solig och fin fredag fick vi! Så härligt med sol, vi har ju knappt sett till den alls i januari. 


Efter jobbet så åkte jag på en anställningsintervju. Ska jag vara ärlig så är jag mer en trött på mitt jobb. Inte på själva jobbet men allt runt omkring. Skulle kunna lämna in min uppsägning imorgon typ. Det har pågått länge och det blir inte bättre. Det är skit att inte trivas på jobbet så då måste man vidta åtgärder så andra jobb sökes. Och har gjort länge men det är tuff konkurrens om tjänsterna som kommer ut. Det som jag var på intervju hos är på ett stort företag här i stan. En fördel där vore att jag skulle slippa pendla. 


Intervjun kändes bra så vi får väl se! 



Efter intervjun behövde jag röra kroppen och rensa skallen! Så jag åkte till gymmet och tränade. Trodde det skulle vara fullt med folk en fredagseftermiddag men det var faktiskt väldigt lugnt. 

Väl hemma igen blev det att ordna med middagen. Pizza fick det bli fredagskvällen till ära. Tredje kvällen på raken jag lagade middag. Hör inte till vanligheterna. 


Fredagsmyset blev en blåbär/citron semla! Den var i samma klass dom hallon/lakrits semla helt klart. Pontus och Hugo tycker vanlig semla är godast men för mig som inte är helt förtjust i vanlig semla älskar dessa nya smakkombinationer. 


Kollade sen på handbollen men den gick ju skit. Tur då att semlan smakade bra. 




//Sofie 


1 kommentar: