23 januari 2023

Innebandy hela dagen lång!

Hatar att behöva vakna till ljudet av alarmet på helgerna men så blev det i lördags. 


Båda barnen hade bortamatcher så det blev en heldag iväg. Låmnade hemmet vid halv åtta. 


Första stoppet blev här i Habo! Hugos lag som skulle spela här. 


I väntan på matchstart blev det rastning av hund. Tog oss iväg på en promenad och hamnade i skogen. 


Hamnade även i nån slags hembygdsgård (?) där den här fina gungan stod. En sån skulle jag vilja ha hemma i trädgården. Tänker alltid på Madicken när jag ser en sån. 


Efter att ha rastat av oss blev det match inne i hallen. Hugos lag är egentligen riktigt bra, men de följer ett tråkigt mönster just nu med väldigt täta och jämna matchen som tyvärr alltid slutar med förlust. Segt värre. De ligger i botten av tabellen då de lyckas förlora varje match med ett skitmål i skillnad typ. Hoppas att det vänder snart för dem. 


Under tiden Hugo duschade efter matchen så var Ebbe och jag rebelliska och gick promenad på skolans område.


Vi hade sen lite tid att fördriva innan nästa match skulle börja i Värnamo. Pontus föreslog en sväng in på Eriks Hjälpen som låg alldeles i närheten och det tackar jag verkligen inte nej till. Dessutom lite i chock av förslaget kom från Pontus men det gick över. 


Vi passade på att fika när vi var där inne. Leah och jag tog en dumlekaka som var såååå god! Hembakad av tanterna som stod och sålde. Full pott på den! 


Sofie, gjorde du inget fynd där inne på Erikshjälpen? Klart jag gjorde! Den här fina gamla soppterinen fick hänga med hem till norra Småland. 


I så fint skick och endast 80 kr! De här brukar sällan kosta under 200 i sämre skick. 


Efter Erikshjälpen blev det Biltema. Vi behövde fylla på med spolarvätska. 


Fan vad spolarvätska det går åt så här års.

Fast var lite osäker på om det var spolarvätska eller såpbubblor vi köp. 


Vi hade med oss pastasallad till lunch. Den intogs på en rastplats inne i bilen straxt utanför Jönköping. Det var inget vidare väder till att äta utomhus om jag säger så. 


Sen åkte vi till Värnamo. Där blev det återigen en hundpromenad i väntan på nedsläpp. 


Gick förbi en Delicato outlet! Besök gjordes precis som köp. Hittade några salta kakor med mandel? Ny sort för mig så blev nyfiken att testa. 


Många skolor får man och då även skolgårdar. Den här lekmojängen såg ju kul ut tyckte jag. Tills jag ställde mig på den och blev åksjuk...


Den här skolan påminde så smått om ett fängelse. Eller koncentrationsläger...


Helt inhägnad var det också. Det fanns en stor öppen yta där Ebbe kunde springa lös så inte dumt alls men känslan av fängelse förstärktes en aning av det höga stängslet det gjorde det. 

Matchen då? Gick galant! Eller det kunde gått hur som för de var jätteduktiga båda lagen men det slutade med vinst, sååå gött! Matchen innehöll både straffar och bortdömda mål så spänningen var det inget fel på. 


På vägen hem stannade vi till i Jönköping och åt libanesiskt på favorit restaurangen. När vi kom hem sen hade vi varit på vift i tretton timmar och var rätt trötta allihopa. Jag och Leah gick och la oss. Kände att det inte var någon idé att ens försöka vara vaken. Ögonlocken var tunga så att säga. 



//Sofie 

Inga kommentarer: