30 november 2014

En sovardag

Natten till idag kunde ju varit roligare. Kände mig lite halvkrasslig redan igår kväll så bestämde mig för att gå och lägga mig tidigt. Sen kom den med dunder och brak, febern. Usch vad hemskt det är. Ena stunden vrålsvettas och nästa känns det som man ska frysa till is. Höll på hela natten så på morgonen fick jag ringa och sjukanmäla mig till jobbet.

Kändes lagom kul en söndagsmorgon. Får alltid dåligt samvete när jag ringer mig sjuk och speciellt nu när det var söndag. Men vad ska man göra? Snälla jobbarkompisar som sa att det skulle ordna sig ändå och det hoppas jag verkligen att det gjorde med.

Dagen har spenderats i sängen för min del. Sovit, sovit och sovit. Varit vaken till och från. Tog mig upp till soffan en sväng men somnade där framför tv:n. Men nu känner jag mig mycket bättre! Sömn är den bästa medicinen ever!

Barnen sover och jag ska väl snart göra det med. Igen. Ska jobba kväll imorgon och hoppas innerligt att jag ska vara på benen tills dess. Som det känns nu borde jag vara det men man vet ju aldrig.

Hoppas ni andra haft en roligare söndag och första advent än vad jag haft.

//Sofie 

Inga kommentarer: