06 november 2014

Säsongens första snö är kommen

Och snart försvunnen. Det håller vi tummarna för!

Snö/vinterhatare som jag är blev jag ju inte direkt piggare när jag kl 05.20 imorse tittade ut genom fönstret och såg snöblasket som vräkte ner från himmelen.

Barnen var i alla fall glada och då blev jag också glad. Eller i alla fall mindre bitter över snöhelvetet.

Snöblasket har vräkt ner hela dagen och blivit till slask nästan direkt. Men lite la sig så när vi kom hem från jobb, skola, dagis ville barnen ta till vara på det vita som fanns kvar. Blev både snögubbe och snölykta gjord och även försök till pulkaåkning samt snöskottning (inte så värst nödvändig men Hugo hittade sin snöskyffel så då var han ju tvungen att skotta lite).

Eldat både i pannan och i öppna spisen så ikväll läste vi godnattsagan framför den sprakande brasan i öppna spisen. Så mysigt när hela familjen plus hund och katt låg i ett hav av kuddar framför brasan och läste saga tillsammans. Livet på en pinne♥

En dag som började i ilska över skitvädret slutade på bästa sätt. Nu ska jag slänga ett öga på "Lyxfällan" innan mina ögon stängs av trötthet. Imorgon är sista dagen den här veckan klockan ringer tidigt. Jippie!

//Sofie

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag ser ingen snö... Väldigt vita stränder dock :-)