19 november 2014

Missnöjd med skolskjutsen

Det här är fjärde gången sen Hugo började åka skolskjuts den här terminen som de glömmer att plocka upp honom! Bara åker förbi...

Jag är jättenoga att höra av mig till de som kör skolskjutsen så fort jag vet hur jag kommer jobba kommande veckor och ändå blir det missar! Måste ju vara fler som jobba oregelbundet och har barn som åker skolskjuts? Tänk de som hoppar in som timvikarie deras barn måste ju alltid glömmas bort att hämtas, eller? Nu är han i alla fall påväg till skolan. Tror det var chefen själv som satte sig i en taxi och kom och hämtade honom. Så på det sättet är de bra. De är lätta att ha och göra med och väldigt trevliga både de jag mailat med och de som jag har pratat/träffat. Men hela grejen att jag har kontakt med dem är ju för att de ska skjutsa mitt barn till skolan och när det glömmer bort det så skiter sig ju hela grejen liksom.

Jaja hoppas det var sista gången. 

Något positivt är att jag vaknade upp med en mycket bättre rygg idag! Fick så hemskt ont i nederdelen av ryggen igår. Brukar ju kunna få det men det här var något brutalt. Jag gjorde en dum förflyttning i jobbet och sen därefter när jag var och tränade kände jag så smått att värken blev värre. Tränade ben och rumpa igår så lite konstigt att jag kände av ryggen men tror det berodde på den inte allt för genomtänkta förflyttningen jag gjorde och sen kom värken mer och mer och det var efter jag tränat.

Men idag känns det bättre så det är så skönt! Igår kväll var vi även på utvecklingssamtal på Leahs dagis. Farfar var här och underhöll barnen under tiden. Tycker det är så roligt och intressant att få höra hur det går för barnen. Det som värmer i hjärtat mest är att höra att våran fina Leah är en sån bra kompis. Hon bryr sig om alla och kan leka med alla. Det känns så bra♥

Nu ska vi göra oss redo för dagen här hemma:-)

//Sofie

Inga kommentarer: