29 november 2014

Tidig lördagsmorgon

Att behöva gå upp till ljudet av väckarklockan en ledig lördag känns sisådär men vi ska ju åka iväg på roligheter så det är rätt okej ändå:-) 

Igår var det fullt ös medvetslös så det hanns inte med någon uppdatering här. Jag jobbade och var sen och tränade. Därefter hem för att upptäcka att allt varmvatten var helt slut! Åh vad jag ångrade att jag inte duschade på gymmet! Ner och tände i pannan, stängde av alla värme i huset för att det skull hinna bli lite varmt vattnet så jag kunde duscha. Hade inte så jättegott om tid på mig då det vaknades julbord med jobbet. 

Dessutom hade jag några jobbärenden som jag skulle göra innan jag kunde åka och möta upp de andra för julbord så var tvungen att bli klar rätt skapligt. Och det lyckades jag faktiskt med:-) Hann även med att plocka upp Emelie innan vi åkte för fördrink hemma hos chefen för att sen transportera oss vidare till julbordet/showen, 

Jag är inte alltid så glad över mitt jobb (som att jobba helger och storhelger...hatar det som bekant) men jag jobbar med världens bästa gäng så det vägs upp att det alla gånger! Så skönt att vi är en sån bra jobbgrupp och har så kul ihop. Det är värt mycket! 

Blev dock en tidig kväll för mig då jag åkte med Emelie hem och hon skulle upp och jobba idag men det gjorde inte så mycket. Känner det nu att jag behövde de där timmarnas sömn jag med som skulle upp rätt skapligt idag. 

Nu ska jag äta klart min gröt för att sen göra mig och barnen klara (ja Leah sover fortfarande. Gör ont i mammahjärtat att behöva väcka henne när hon är ledig så jag hoppas hon vaknar av sig själv snart) innan vi blir upphämtade av mamma och Elin. 

Får skriva mer ikväll! 

//Sofie 


Inga kommentarer: