26 oktober 2018

En kall jävla morgon

Nu är kylan här på riktigt för första gången den här säsongen. Minus tre grader hade vi här hemma när jag steg upp vid fem i morse. Börjar sent idag men skulle upp och träna. Fy fan för det här alltså. Jag kommer aldrig att vänja mig. Kolsvart ute, kyla, igenisad bil, vinterjacka på (i oktober!) och frusna händer... Ser inget positivt alls på vädret här just nu.



Tänkte att det kunde liva upp att få inviga den nya vinterjackan, men nej... Det gjorde ingen skillnad.

När jag kom hem sen fick vi strömavbrott med. Hann lagom byta ut alla utbrända ljus och sätta dit nya som jag tände så kom strömmen tillbaka. Hann även sen lagom gå in i duschen så gick strömmen igen.

Nepp inte min morgon. Lyckades iallafall få mig min gröt till sist.


Strömmen kom ju tillbaka igen och jag kunde även duscha mig ren. Nu har jag även lyckats betala alla räkningar och ska straxt åka iväg till jobbet. Slutar vi 18-tiden idag så känns rätt segt. Men sen väntar en veckas höstlov ihop med barnen så ska egentligen inte klaga för mycket:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: