28 oktober 2018

Strömlöst och Internetkrångel

Jag har inte kunnat skriva något här sen i fredagsmorse. När jag kom hem vid halv sju i fredagskväll så var huset strömlöst... Det var ihållande med. Pontus stod och hade börjat med maten men det sket sig ju. Emma och Per kom över så hade vi pizzamys tillsammans i mörkret.

Efter några timmar kom den efterlängtade strömmen tillbaka igen!

Men vi har haft avbrott till och från under hela helgen. Igår vet jag inte hur många gånger den försvann. Fuck Eon! Det är Eon som äger näten här ute och höjer nätavgiften gör de hela tiden men leverera el det kan de inte.

Årets första snö kom ju natten till igår! Jippi sa barnen och sprang ut medan jag satt och letade solresor på nätet.


Passade iallafall på att inviga min nya fina basker jag köpte i Gdansk och även jeansen som jag köpte där.

Jag och barnen drog sen till stan för att köpa skor till dem. De hade inget att ha på fötterna som passade vädret så det blev till att shoppa nya vinterskor. Så himla dyra skor. Hugo fanns det inte ens några rejäla vinterkängor till så han fick ett par fodrade sneakers att ha så länge. Orkade inte åka in till Linköping för att handla igår. Han klarar sig ju med dem ett tag.

Efter det åkte vi och hälsade på mor och far där vi blev bjudna på lunch. Sen kom även Elin och Minna dit. Minna ville prompt gå ut och göra snögubbe så moster offrade sig och gick ut och byggde en snögubbe med henne och Leah. Inte så jättemycket snö att bygga med, men vi lyckades få ihop en!


Minna följde sen med oss hem för att sova över. Vi fick sen även ytterligare fler nattgäster. Sandra, Linnea och en kompis till henne åkte ner från Stockholm för att ta sig till Ullared men mellanlandade hos oss för att sova över. Så det var fullt hus här igår kväll:-)

Strömmen kom och gick under hela kvällen. När Minna började bli trött och skulle sova så somnade jag med när jag skulle natta henne.


Nu på morgonen så festade vi till det med pannkaksfrukost med bär, frukt och protinella till. Jag testade att köpte hem proitinellan med "vitchoklad" och den fick godkänt av alla barnen. Ett "nyttigare" alternativ till vanlig nutella som till och med är gott:-) 

Nu ska jag straxt köra hem prinsessan Minna. Ska försöka hinna med gymmet sen och därefter blir det kalas då vi ska och fira Putte som fyllt 50 år. Kommer nog bli en bra söndag det här:-) 

//Sofie 


Inga kommentarer: