22 oktober 2018

Fredag i Gdansk

Vi startade fredagen tidigt. Klockan 03.00 ringde klockan och det var dags att stiga upp. Jag körde så jag åkte och plockade upp brudarna en efter en innan vi gasade vidare mot flygplatsen.

Kolsvart ute var det men vi kom fram i god tid.

Så efter vi växlat pengar och passerat säkerhetskontrollen så beställde vi in frukost och därefter lite dryck av den alkoholhaltigare slaget.

Några av oss behövde dämpa flygplansnerverna medans vi andra höll dem sällskap:-)

Vi satt och hade det så trevligt att när vi kom fram till gaten var det helt tomt. Vi var tydligen sist ombord. Men det gjorde verkligen inget. Så smidigt! Vi fann våra platser på en gång och slapp allt köande.

Vi hade bokat rum på ett hotell som Emelies föräldrar rekommenderade. Vi hade endast bokat ett rum för oss fyra så vi visste inte riktigt vad som väntade oss.

Men vi behövde inte bli besvikna! Så himla fint hotell! Vi bodde i en minisvit så vi hade två rum med varsina dubbelsängar så vi fick plats gott och väl. Vi hade till och med balkong med utsikt över vattnet så vi kunde inte haft det bättre.

Vi flög ju tidigt så vi åkte och lämnade av väskorna där medans vi gick och gjorde stan en sväng i väntan på att få checka in.

Gdansk är så vackert med alla fina gamla byggnader!

Vi strosade runt och kikade och tog så klart även några obligatoriska turistbilder.

Blev även lite kikande i affärer innan magarna kurrade och vi satte oss på en uteservering för lite mat. Älskar att man kan sitta ute och äta i mitten av oktober. Infravärme och filtar är bra grejer:-)

Det kostar ju hälften så mycket att gå ut och äta i Polen mot här hemma i Sverige. Och jättegod mat är det med! Jag tog lax som var helt fantastiskt god!

Det blev även en hel del gott att dricka under vår lilla resa. Så som det ska vara när man är iväg på tjejweekend:-)

När vi kunde checka in oss på hotellet så öppnade Maria bubbel som vi smuttade på medans vi gjorde oss klara för eftermiddagens aktivitet.

Som var SPA! Hotellet hade en egen spaavdelning som vi passade på att njuta av.

Först badade vi och bubblade i bubbelpoolen. Några av oss testade även bastun innan det var dags för våra behandlingar som vi bokat åt oss.

Malin och jag hade valt varsin massage medan Emelie och Maria fick ansiktsbehandling.

Jag valde en sån massage med hot stones. Vilken miss kan jag säga. Först av allt fick jag en manlig massör. Jag känner mig inte helt trygg med det men tänkte att det får väl gå ändå.

Det blev ju inte bättre av att jag fick ta på mig ett par pappersstringtrosor. Dessutom var han väldigt mycket och masserade på rumpan och insidan av låren. Jag kände mig inte alls bekväm med en främmande mans händer så när mina intima delar. Lägg sen till att jag som även är superkittlig låg spänd som en pinne under hela timmen som behandlingen pågick. Fy, det var inte skönt alls. Jag höll på att avlida när det varma stenarna drogs över kroppen så det kittlades. Trodde det skulle vara lite hårdare massage med stenarna men det var det inte utan det verkligen kittlades...

Men men det var en upplevelse det med:-)

Sen gjorde vi oss i ordning för kvällens utgång. Vi började med att ta varsin drink uppe på en takterrass med jättefin utsikt!

Som sagt det är helt underbart att kunna sitta ute vid den här tiden på året! Mycket prat och skratt blev det innan vi sen drog vidare för lite mat.

Det var fullt på flera restauranger men vi hittade till sist ett ställe där vi fick plats.

Beställde återigen fisk fast denna gången hälleflundra som var supergod!

Vi var rätt trötta sen efter en lååång och händelserik dag. Vi hade verkligen en så mysig första dag i Gdansk. Vi har jättesvårt att lyckas få till att träffas annars så det var så lyckat att vi kunde komma iväg på den här resan tillsammans alla fyra.

Vi hade mycket att prata ikapp om så det var skönt att ha dessa dagar ihop:-)