23 oktober 2018

Ruggig tisdagmorgon

Vilket höstväder det är ute den här morgonen. Kallt, regnigt och mörkt. Fy..Känner mig lagom pepp att åka och jobba. Speciellt när jag vet att det är en hel utedag som väntar plus stängning.

Jag mådde inte så där jättebra igår. Låg här hemma helt genomförkyld. Kändes mer som en sjukdag än en semesterdag.

Det har ändå gått skapligt när vi varit iväg. Eller kanske mer för jag inte känt efter så mycket utan bara kört på. Tagit en värktablett och lite nässpray och sen har det funkat. Mina öron strulade lite då jag fick lock när vi flög dit och det släppte först när jag var här hemma igen.

Hade så mycket inplanerat som jag skulle gjort igår men inget av det orkade jag med. Hoppas den här jobbdagen (veckan) går fort och smidigt. Hugo frågade om jag verkligen skulle åka och jobba idag då jag lätt så förkyld. Men det ska jag. Orkar inte vara hemma mer nu. Har inte råd att vara hemma och vara sjuk mer. Att vara genomförkyld är ju mitt normaltillstånd i livet som det är just nu. Tyvärr...



//Sofie



Inga kommentarer: