18 april 2024

En sån där tisdag



Tågen gick inte i tisdags morse heller så jag samåkte med Pontus. Han skulle på återbesök med Ebbe hos veterinären i Linköping så de passade ändå rätt bra. 


Hade en sån himla tisdag i tisdags. Vad betyder det? Det betyder rätt och slätt en skitdag. En dag när liksom inget flyter. Allt vara jävlas. 


Men kors taket så hade tågtrafiken kommit igång igen så jag kunde åka tåget hem. 


MEN! Jag la ur boken på morgonen då jag inte orkade dra på den "när jag ändå inte kommer åka tåg". Jag älskar inbundna böcker så min väska väger alltid en massa så nu tänkte jag det bara var onödigt att bära på den när jag ändå inte skulle kunna läsa. 


Satt på riktigt och visste inte riktigt vad jag skulle fördriva tiden med. Älskar att slösurfa men inte när jag åker tåg. Då vill jag ju fördriva tiden med en bok. 

Kände mig helt slut när jag kom hem på kvällen men tvingade mig ut på en promenad med Ebbe. Vilken tur! Kändes mig mycket bättre när jag kom hem igen. Hund är det bästa man kan äga. Tänk så mycket kärlek, energi och inte minst motion våra fyrbenta vänner ger oss. 




//Sofie

Inga kommentarer: