09 april 2024

Förlust

Uppe med tuppen i söndags! Pigga och glada taggade vi slutspelsmatch. 

Den här matchen spelades i en väldigt liten hall men det fanns allt en läktare vi kunde sitta på. 


Vi hann inte äta någon frukost innan så kände mig rätt trött och seg. Så pass att jag fick för mig att jag behövde kaffe för att piggna till. Det behövde jag inte så Pontus fick dricka upp det. 


Matchen då. Ja vad ska man säga. Tjejerna har inte alls kommit in i sitt vanliga bra spel den här helgen och tyvärr inte den här matchen heller. Släpper man in två mål när man har power play ja då blir det lätt en förlust. 


Vi drog tillbaka till hotellet efter matchen för att få I oss frukost medan tjejerna åkte tillbaka till skolan för att packa ihop. 


Bye bye Fairplay cup för den här gången! Det positiva att de åkte ut tidigt i cupen var ju att vi kom hem skapligt på dagen. Inte helt fel faktiskt när man varit borta hela helgen. 


Det spöregnade när vi lämnade Jönköping men sen sprack vädret upp och blev riktigt fint. 


Vi tog oss ut på en promenad i det fina vårvädret för att rasta både Ebbe och oss själva. 
 

Det blev så varmt! Min jacka var överkurs att ha på sig. Ena dagen snöstorm och nästa dag 15 plus grader. Det är inte lätt att hänga med i svängarna. 


Skön avslutning ändå på helgen. Fast jag hade gärna haft lite mer helg för känner mig inte alls redo för måndag igen. 



//Sofie

Inga kommentarer: