03 april 2024

Vädergudarna driver med oss

Hela natten låg jag och lyssnade på ovädret utanför  och det var inte det minsta peppande att kliva upp ur sängen. Upp kom jag iallafall. Fortfarande förkyld men ändå något bättre? Vågar knappt tänka tanken för då brukar det alltid vända. 


Det var ett projekt att ta sig till jobbet men fram kom jag även om humöret var pekfingerväder. Det blåste och typ haglade. Underbart april väder!

Under dagen började det snöa och som det snöade... trodde inte tågen hem skulle gå men det gjorde de överraskande nog. 


Däremot höll jag på att inte ta mig hem från stationen. Pontus byte till sommardäck på bilarna u helgen. Perfekt! Vi brukar alltid vara sena med att byta men inte år såklart. 


Först fick jag stå och skotta fram biljäveln och när jag var klar med ena sidan hade den andra snöat igen på nytt... 


När jag sen startade bilen så var vindrutetorkarna på sen innan och då flög en av dem av. Underbart att åka hem i snöoväder med sommardäcken utan vindrutetorkare. 


Körde i 25km/h och kom efter mycket om och men hem. 


Såna mängder snö! I Linköping var det inte ens hälften så mycket... 

En annan bra tajmad sak är att vi inte har traktorn hemma så snöröjningen gick sisådär. Tur man har snälla grannar som hjälper till. 


Ja vilken dag. Vädret matchade mina bihålor och rygg så att säga.



//Sofie

Inga kommentarer: