07 april 2024

Inledning på innebandyhelg

 


Ännu ett besök hos kiropraktorn. Men vet ni? Jag är och känner mig så mycket bättre i ryggen. Ja, jag vågar knappt skriva det. 

Jag är superduperstel i musklerna i övre delen av ryggen men i bäckenet och ländryggen är jag typ bra? De problemen jag har just nu är att sitta utan ryggstöd och sitta långa stunder för det är rätt jobbigt fortfarande. Känner även av hugg i ryggen när jag typ nyser. Men det ät verkligen så mycket bättre! Ska göra stretchövningar så hoppas jag zet sista ska släppa det med till sist. 

Kiropraktorn sa att jag fortfarande måste vara försiktig med hur jag använder ryggen. Typ tömma tvätt/diskmaskin och dammsuga är inga bra rörelser så måste försöka tänka mig för. 


Fredagen sa vi tack och hejdå till påsken för den här gången. Inte så mycket pynt men ner ska ju även det. 


En lunch med gamla kollegor och på eftermiddagen blev det att åka till Jönköping för en helg i innebandyns tecken. Leahs lag som spelade i Fairplay cup. 


Vi hade bokat hotell för att kunna stanna och se alla matcherna. Coop hade ett hotellerbjudande som även mamma och pappa nappade på. Så vi bodde på samma hotell. 


Efter att vi checkat in oss på hotellet blev det lite mat som uppladdning till kvällens och cupens första match. 


Det brukar bli lite åkande mellan olika hallar såna här cuper. 

Det var en väldigt spännande och alldeles för jämn match men tjejerna klarade av att hålla emot och vann med 1-0. Härligt att inledda med en vinst! 


//Sofie

Inga kommentarer: