29 april 2024

Glassnyhet och soppatorsk

Startade fredagen med att besöka gymmet och sen dra vidare mot jobbet. Slutade lite tidigare denna dag då jag hade ett besök hos kiropraktorn inbokat. Passade på att göra lite andra ärenden efter det besöket. Har fått brev om att jag måste förnya mitt körkort så var förbi en fotograf som hade dropp in tider för att ta såna bilder. Skönt att få det fixat annars står jag väl här rätt som det är utan något giltigt körkort. 

På kvällen sen blev det rödtjut och grillat till middag. 


Efterrätten blev den här nya magnum sorten som jag varit sugen på att testa. Riktigt god! Får det bli fler gånger. 


Ebbe och jag tog oss en kvällspromenad och möte upp Hugo som fått soppatorsk på väg hem från stan. Hans tankmätare fungerar inte och det är inte första gången han får soppatorsk. Har sagt att det är bättre att tanka en gång för mycket för att vara på den säkra sidan liksom men han resonerar visst annorlunda. 


Ja det var nog det mest händelserika som inträffade denna kväll. Men så skönt med helg! har varit så himla himla trött hela den här veckan så känner att ett par lediga dagar verkligen behövdes. 





//Sofie 

Inga kommentarer: