10 april 2024

När man inte vill läsa klart

 


När jag satte mig på tåget i går morse insåg jag att jag hade inte så många sidor kvar i min bok. Fick fördela upp läsningen så jag skulle ha kvar att läsa även på hemvägen. Är så van vid att ha något att läsa så vet liksom inte vd jag ska göra på tåget när jag inte har en bok. Surfa på mobilen går bort då det är så dålig mottagningen när man åker genom skogarna. 


Fick sluta lite tidigare för att hinna hem då Hugo hade utvecklingssamtal. 


Efter det hämtade jag upp Leah och en kompis, körde hem kompisen och sen hem till oss. 


Gick ut på promenad direkt med Ebbe I det sköna vädret. Tunna strumpbyxor och bara en tröja över, hej älskade våren!
 

Läkningen av Ebbes öga går verkligen framåt. Fick även ett samtal från veterinären att provsvaren på cystorna visade att de var godartade, sån lättnad! 

Nu återstår ett återbesök senare i veckan. 


Blev så glad när jag såg blommor som tittat fram lite överallt i skogen. Förra veckan snöoväder och denna vårväder. Det svänger om vädergudarna. 

Det var riktigt varmt när vi gick så Evbe blev så glad när vi kom till en bäck där han kunde dricka. 


Hoppas det fina vårvädret vill hålla i sig nu! Särskilt på lördag när vi ska ha kalas då får det gärna vara 15 plus grader och sol hela dagen lång🙂



//Sofie 

Inga kommentarer: