06 april 2024

Snö i mängder

Alltså jag orkar knappt skriva om vädret då det bombats på rätt bra om det överallt. Men vad vore väl denna blogg om jag inte gjorde det? Jag är ju en sån människa som påverkas av vädret och det här är min plattform. Så här kommer det alltid vädras frisk om allt från hur jag älskar det fina vädret till hatet när vädret rätt och slätt suger. 


Denna morgon höll jag på att inte ta mig till jobbet. Kom ingenstans med bilen. Fick gå in och väcka Hugo som fick följa med ut och skotta/putta på bilen men det gick inte det heller. Så gick över till Emma som jag vet också åker till jobbet ungefär i samma tid. Så jag lyckades få skjuts av henne in till tåget tillsist, halleluja! 


Hann inte med det tåget jag brukar åka med men var glad bara att jag kom dit och att tåget gick. 


Sommaritd ändå, me love! Klockan var över sju på kvällen och solen lyste fortfarande så jag kunde gå promenad med Ebbe i skogen! 


Ebbe njöt av att få ta av sig tratten. 


Hans matte njöt av kvällens solen. Även att det var sjukt mycket snö att traska omkring i så vägde kvällens sol och ljus upp det. 

Det är ju inte fult med all snö i skogen men nu är det ändå april och jag vill se vitsippor. 



//Sofie

Inga kommentarer: