14 augusti 2017

Meningslöst läkarbesök och onda ben

Läkarbesöket idag kändes meningslöst, tyvärr. Jag fick träffa en läkare som pratade jättedålig svenska och som inte verkade vara så insatt i min situation.

Jag blev iallafall undersökt och fick en kamera uppkörd i näsborrarna. Fy så vidrigt. Fick bedövningsspray innan, men usch det var inget vidare. Tänk egentligen så många otrevliga undersökningar det finns som man kan få göra hos läkaren.

Fick ännu mer nässpray utskrivet men även några tabletter som ska vara bra mot bihåleinflammation. Återbesök igen om 2 månader så hoppas jag får träffa en annan läkare då.

När jag kom hem från läkarbesöket så hoppade jag i träningskläderna för att ta en springtur ihop med Tina. Det gick sisådär kan man väl säga. Jag fick så jävla (rent ut sagt) ont i benen. Klarade 3 kilometer men sen blev det gå/jogga då jag hade så ont. Tänkte att det var benhinnorna men när jag sökt på det så stämmer det inte helt. Smärtan jag kände var mer vaden och ner mot hälsenan. Som en stark tryckande känsla som inte släppte utan bara blev starkare och starkare ju mer jag ansträngde mig. Kanske är en överansträngning? Jag vet inte men jag har haft ont sen dess, jag känner fortfarande av det. Se hur det är imorgon när jag vaknar. Kul att träffa Tina iallafall!:-)

Nu ska jag krypa ner i min säng och ställa klockan för morgondagen. Ska faktiskt bli skönt med jobb imorgon igen! Vardagen är underskattad ibland:-)

//Sofie

Inga kommentarer: