29 oktober 2020

Hämtning på förskolor

Vi drog iväg igår för att hämta kusinerna på deras förskolor. Så efter vi ätit lunch började vi med att åka och byta bil med mamma som redan har bilstolar i passande storlekar till barnen fastmonterade. Det är ju lite meckigt det där innan de bara sitter på en kudde/åker utan någonting. 


Det var glada barn som tyckte det var väldigt skojigt att det var storkusinerna som kom och hämtade dem. Först var vi och plockade upp Majken och sen for vi iväg och hämtade Minna på hennes förskola. 


En inte helt spontan bild på fyra kusiner. 


Vi åkte sen hem hit för lite lek och mellis. Sen fick vi ännu mer barn på besök! Hannah och Jonas kom förbi och hälsade på en sväng med sin Axel. Så himla kul att ses då vi inte träffats sen i somras. Det händer ju en hel del med en bebis på dessa månader. Axel hade blivit så stor! Typ ett barn och inte en bebis längre. 


Det blev en kort träff men väldigt trevlig! Det blev nämligen lite rörigt sen då Pontus fick jobba över längre än vad han hade trott så jag var tvungen att köra Hugo till hans innebandyträning. Lite små trötta barn också så det blev lite rörigt på slutet. Men väldigt kul att vi kunde ses iallafall den stunden! 

Så jag fick packa in alla kusinerna i bilen och dra iväg för att lämna av innebandyspelaren. Leah hade också träning men hon var inte så sugen på att åka på den vilket var rätt skönt. Är det lov tycker jag man har rätt att ta det lugnt. I mitt tyckte skulle alla träningar/aktiviteter som barnen har annars kunna ställas in när de har lov. Men det är ju bara vad jag tycker :-) 

Brummade sen vidare för att lämna av respektive barn hos sina föräldrar. Minna blev avlämnad hos Elin och sen åkte vi och lämnade av Majken. 

Såklart kunde vi inte åka på en gång utan var först tvungna att gosa med de här söthönorna. 


Tvillingar men inte så lika. Förutom i söthet såklart! Söta som få :-) 


När vi kom hem igen sen på kvällen efter allt så var jag så trött! Tog ett glas vin och satte mig i soffan. Kollade på tv:n och höll på att somna i soffan efter middagen. Men jag lyckades vakna till så jag tog mg upp till sängen och somnade där den här gången :-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: