20 oktober 2020

Måndag vecka 43!

Ställde klockan så jag hann med och träna innan jobbet igår. Det har börjat bli kallt nu! Vi fixade ju värmare på bilen för någon månad sedan och det är jag väldigt glad för nu när man ska åka iväg på morgonen och det är så kallt ute. Underbart att kunna sätta sig i en varm bil! 


Efter jobbet så åkte jag till Cissi en sväng. Vi tog oss ut på en promenad tillsammans innehållandes en massa prat! Sånt där välbehövligt som man behöver emellan åt. 


När jag kom hem sen var resten av familjen på väg att åka för att träna tennis. Så jag fick en lugn och skön kväll (eller en stund i alla fall) bara för mig själv. 


En sån där riktigt mörk och murrig höstkväll var det. Jag tände eld i braskaminen och den värmde så skönt!


Fast den lyckades inte tina upp mina frusna kropp helt så det blev en varmdusch med i kombination med pyjamas och inte minst...


...raggsockorna! Sen började jag känna mig varm igen. Avskyr att frysa. Så här års duschar jag typ jämnt, men inte för att jag är så svettigt och smutsig utan för att det är det bästa sättet att värma upp kroppen på. 


Tände även ljus och drack en kopp te. Asså vem är jag? En normal människa som kan njuta av sånt här ibland innan jag börjar längta efter våren och sommaren igen:-)  


//Sofie 

Inga kommentarer: