20 oktober 2020

Morgonstund har guld i mun! Not...

 

Jag brukar inte ha några större problem när klockan ringer vid halv fem när jag ska upp för att hinna träna innan jobbet. Men idag var det seeegt! Jag kom väl upp utan några jätteproblem men det var som jag aldrig riktigt kom igång och så brukar det inte vara i normala fall. 


Jag åkte dit och körde mitt planerade pass men det var extremt segt och tungt idag. 


Efter jobbet så for jag iväg för att hämta kidsen i skolorna. Leah har sin cirkusskola på tisdagar och hon kommer hem så sent med bussen dessa dagar så det går knappt ihop sig. Så därför ska jag försöka hämta dem på tisdagar istället. I den mån det går. 


Vi hann mellanlanda hemma och inta lite mellis innan vi for iväg igen till Leah träning. Jag och Ebbe tog oss vår vana trogen en promenad under tiden. Jag har en fråga. Hur länge kan man få skoskav av ett par skor? Mina gympaskor inhandlade jag innan sommaren. Jag har gått i dem dagligen sen dess men jag får ta mig tusan skoskav ändå hela tiden! Det var inga billiga skor så jag är rätt envis med att använda dem ändå. Någon gång måste det väl gå över? Jag har nog dock köpt skoskavsårs plåster för snart lika mycket pengar som vad skorna kostade. 

Jag har alltid köpt samma märke innan och även samma modell på skor och det har aldrig varit tal om något skoskav de gångerna. Men nu är jag storkonsument av compeed plåster (de är de enda som funkar) pga av dessa. 


Förutom skoskav kan jag uppdatera er om att vi har börjat kolla på "Född 2010" på SVT-Play. Vi har sett det innan men nu har de släppt en till säsong. Leah tyckte det verkade kul så hon och jag kollade på de två allra första avsnitten ihop ikväll. Lite roligt när de är födda samma år. 2010 känns som inte så längesen, men tänk hur mycket som har förändrats sen dess! 


Roligt att följa och se hur det har gått för barnen och deras familjer. Ett tips att se om man inte gjort det :-) 


//Sofie 

Inga kommentarer: