27 augusti 2022

Morgonträning och kvällsbad

 

ÄNTLIGEN! Så kände jag mig pigg nog att dra till gymmet igen. Jag har kommit på vad jag gillar mest med att gå upp tidigt för att hinna träna innan jobbet. Att jag får gå upp före Pontus. Hinna kliva upp innan hans jäkla alarm ringer som han sen ska snooza flera gånger. Jag förstår inte hur han kan göra det! Jag vaknar liksom när hans klocka ringer första gången. Sen ligger jag där vaken och kan inte somna om. Dessutom vaknar även Ebbe första gången hans klocka ringer och han är som sin matte, morgonpigg. Han ställer sig och buffar på Pontus för att få upp honom men han sover bara vidare. 

Skitirriterande. Mycket bättre när jag går upp före honom och drar och tränar. Har på riktigt tänkt på att det där med att ha varsitt sovrum inte är så dumt? Nu funkar det ju ändå bra för mig och Pontus så inte kanske för egen del, men tänk så många som får sin sömn störd på grund av sin partner. Snarkningar, alarm som ringer före att man själv ska gå upp, den ena vill ha varmt i sovrummet medan den andre vill ha kallt, man olika dygnsrytm etc. Bara för att man är ett par så ska man alltid sova i samma sovrum. Är inte det rätt konstigt egentligen?  


Efter jobbet hade jag tid att fixa naglarna. Var så trött när jag satt där så jag fick typ anstränga mig för att inte nicka till. Hade jag blundat så hade jag typ somnat. Tyvärr kunde jag inte åka direkt hem när jag var klar där. Var verkligen tvungen att åka och storhandla. Jag var inte ensam om jag säger så. 


Var helt slut när jag kom hem så la mig på soffan och pustade ut... 


Kvällens middag stod Leah för! Hon fixade pasta med en tomatsås. Jättegott var det. Härligt när barnen är stora och kan fixa middagen. Mer sånt! 


Det var väldigt varmt i torsdags så efter kvällens middag åkte vi och badade! Snygg bild på hur jag ser ut att ramla i vattnet och över Pontus men det gjorde jag faktiskt inte tro det eller ej. 


Så skönt i vattnet! Måste ju passa på att bada. Rätt som det är kommer ju hösten och då dröjer det innan man kan ta såna här varma sköna kvällsbad igen. 



//Sofie 



Inga kommentarer: