30 juni 2023

Kompisdejt

Hannah is in Östergötland! Så då passade vi på att boka in en heldag för en riktig kompisdejt när hon äntligen är i trakterna igen. 


Började med en liten loppistur och mellanlandade i Väderstad för en fika. 


Rostbiffmacka med en biskvi till efterrätt. Så gott! Efter att ha laddat upp energikontot så åkte vi vidare. Blev att besöka ytterligare ett gäng loppisar men även lite butiker. 


Hamnade till sist i Vadstena i jakt på glass. Och det fann vi! Smakade bra i värmen då det var så varmt så svetten rann. Ångrade att vi inte tagit med oss badkläder. 


Vi passade även på att strosa runt bland alla gamla hus och kikade in i några av butikerna där. Vadstena är verkligen en så mysig sommarstad. 


Hittade en helt magiskt butik med oändligt många fina klänningar. Tyvärr matchade inte prislapparna våra plånböcker men det var kul att få känna och klämma lite på gobitarna. 


Hannah testade på hur det är att spatsera på stenmuren. Helt utan att trilla i så ja, lite imponerad blev jag allt. 

Själv spanande jag efter pirater men det är dåligt med dem på Vättern. 


Det blev en heldag på vift som resulterade i att jag kom hem med en fin tavla som jag fyndade på en av loppisarna och Hannah knep ett gäng fina champagneglas från en av de andra vi besökte. Det blev såklart även en hel det prat och skratt på vår tur. Man har mycket att prata och skratta om när man inte ses så ofta. 


En riktigt trevlig dag som avslutades med att jag körde tillbaka Hannah till deras stuga där jag fick träffa Axel en liten sväng. Ses ju inte så ofta men han var inte speciellt blyg. Ska försöka få till en till dejt i nästa vecka så jag får hänga även lite med favorit Axel innan de far tillbaka till Skåneträsk igen. 



//Sofie 

Inga kommentarer: