17 januari 2012

Gott!

Här hemma har vi börjat köra lite LCHF stuk på maten. Mest för att försöka få bort sockersug och sen är det rätt kul och se vad man kan laga för ny och spännande mat. Pontus är med på noterna så det är kul. Vi har ju kört det innan en gång men den här gången känns det mer peppande. Har beställt hem bok i ämnet så jag hoppas få lite mer inspiration.

Det jag har (och hade) svårast med när de kommer till och undvika kolhydrater i maten är frukosten. Vad ska man äta? Jag som alltid ätit min smörgås med ett glas mjölk till/min tallrik gröt... Men ikväll provade jag något riktigt gott. Grekisk yoghurt med hallon! Jag värmde hallonen så de blev mjuka och mycket saft kom fram. Så gott! Det kan jag verkligen rekommendera. Ett tips till både kolhydrats ätare som icke kolhydrats ätare:)

//Sofie

Inga kommentarer: