28 september 2016

En liten paus

Från alla barnen har jag. Sitter på rast en stund och har det rätt lugnt. Skönt att få vila öronen en stund. Det går verkligen i ett.

Jag tycker tiden går jättefort om dagarna när jag jobbar. Däremot när jag kommer hem känner jag av hur tröttheten och att klockan hunnit dra iväg. Men vi börjar så smått vänja oss och komma in i de nya rutinerna. Blir ju skillnad för hela familjen. Från att jag har jobbat inom vården med varannan helg och kvällar till att gå raka veckor och endast dagtid. Dessutom gått upp från 80% till 100%.

Men jag trivs. Jag tycker till och med om att gå upp tidigt varje morgon. Inte så att jag jublar när väckarklockan ringer men jag tycker om att ha samma rutiner. Och jag är helt klart mer en morgonmänniska än kvällsmänniska☺

Nu börjar rasten min lida mot sitt slut hör ni.  Får skriva mer vid nåt annat tillfälle. 

Tjingeling på er!

//Sofie


Inga kommentarer: