26 september 2021

Gräsänka i helgen

Härligt med fredag! Är väl en favorit veckodag hos rätt många på denna vår jord. Även mig. 


Den startades med träning och fortsatte med jobb. 


Efter jobbet åkte jag och hämtade Leah och en kompis. Det är lite körigt på fredagar då det är rätt tajt mellan att skolan slutar och att innebandyträningen börjar. Extra tajt den här fredagen då Pontus dragit iväg en hel helg på "Öl- inklusive". Han åkte redan på fredag förmiddag och var borta till söndag. 


Så jag drog hem med tjejerna och vi hann få i oss lite mellis innan vi for iväg till deras träning. 


Jag skulle gå promenad under tiden men vad händer? Det börjar regna... 


Då jag tog en sväng i några affärer i väntan på lite uppehåll. Hade inte på mig regnkläder då vädret var strålande sol när vi åkte hemifrån tio minuter tidigare. 


Fick ett ryck och började prova massa byxor i en butik. Jag hatar att köpa byxor men jag äger knappt några så var i behov att att investera i några nya. Hittade både ett par jeans och ett par svarta brallor. Så skönt att ha några vettiga byxor att kunna använda. 


Sen hade regnet upphört så det blev allt en hundpromenad med innan jag skulle hämta Leah från träningen. 

Det blev en lugn fredagskväll i vårt hus. Slängde ihop tacos och sen blev det chips i soffan framför senaste avsnittet av "Maxat". 


//Sofie 

 

Inga kommentarer: