29 september 2021

Studiedag

 

Herregud vad det regnade imorse! Kände inte det minsta lilla för att kliva upp ur sängen när alarmet ringde och jag hörde regnet utanför. Ville bara dra täcket över huvudet men nej nej. Till gymmet jag mig begav! 


Sen blev det en halvdag på jobbet då barnen hade studiedag idag. Vi tog med mamma och åkte och hämtade Minna när hon slutade skolan. Sen for vi iväg för lite skoinköp i storstan. 


Lyckades hitta skor till Leah men till Hugo var det svårare. Han har förstora fötter för junioravdelningen men när man kollar på herravdelningen är alla skor så extremt dyra eller i helt fel modeller. 



Efter skoshoppingen blev det lite energipåfyllning! 


Hugo ville så gärna vara med på bild! Min tonåring som mest sitter med mobilen och suckar högt för allt är ju så trååååkigt som ens föräldrar tvingar med en på. 


Vi hade en mysig eftermiddag och några skor rikare blev vi med. 


Efter att ha lämnat av mamma och Minna och hämtat Ebbe så åkte vi tillbaka till Tranås för att komma på att vi behövde kompletteringshandla till middagen samt hämta ut ett paket innan vi äntligen kunde åka hem! 


Så sjukt trött jag var då. Men vila, vad är det? Taggade bara om för att åka in till stan igen. Denna gången till Hugos innebandyträning. Sen hem och hjälpa Leah med hennes hår. Hon har pratat om att hon vill färga håret lila länge. Efter rådfrågande med min privata frisör (Jennie) så kom det idag med posten en härlig lila hårinpackningsfärg! 


Letade ihjäl mig efter plasthandskar som vi såklart inte hade några av här hemma. Letade sen ihjäl mig efter såna där gula diskhandskar som jag var så säker på att vi hade här hemma men nej. Fick ta ett par plastpåsar som handskar. Hade mycket hellre haft handskar. Måste köpa hem plasthandskar till nästa gång. 


Nu är det en trött mamma som snart ska gå och lägga sig. Ska bara hämta hem sonen från hans innebandyträning först. 


//Sofie 


Inga kommentarer: