30 september 2021

Ännu en regning septemberdag

Fy fan. Jag behöver en solsemester. Solen vart är du? Ska du hålla dig gömd nu tills våren kommer? Det känns typ så. Det är bara grått och regnigt ute nu. Inte så värst uppmuntrande. Tänk att få vara en person som inte påverkas av vädret. Som bara är nöjd hela tiden. Det hade varit skönt. 


Imorse när klockan ringde kvar över fyra stängde jag av alarmet och låg kvar. Jag kände inte alls för att kliva upp. Men då kom Ebbe och buffade på mig och upp kom jag. Lika bra det. Kände mig väldigt pigg efter gympasset. Tröttheten kom igen när jag var på plats på jobbet. Konstigt det där. 


Jag tog mig ut på en promenad med Ebbe framåt senare delen av eftermiddagen. Det var uppehåll tills vi började gå. Då kom regnet och öste ner över oss. Såklart. Nämnde jag att jag är behov av en solsemester? 

Åkte sen även förbi och hämtade upp en låda med nötkött som jag beställt. En lokal bonde som sålde olika lådor med kött från deras gård som man kunde beställa. Inte så billigt men hur ofta får man chansen att köpa så närproducerat kött? Väldigt fint verkar det vara så det kommer bli perfekt. 


Nu är barnen iväg på tennis med Pontus. Jag är så trött. Såg att jag fått en tidning med posten idag så ska nog krypa ner i sängen och läsa den. 


//Sofie 

Inga kommentarer: